Avisos importants

Nota de premsa de la Coordinadora d’el Moviment Veïnal del Vallès, sobre l’aeroport de Sabadell

Sobre l’aeroport de Sabadell
Fa anys que les federacions i associacions veïnals de l’Vallès Occidental-Est, venim denunciant davant les diverses administracions els greus problemes de seguretat i sorolls provocats per les avionetes que tenen com a referència el aeroport de Sabadell. Arran de la nova accident de l’avioneta el 8 de maig, d’una vegada més queda en evidència que, per desgràcia, les nostres queixes són lògiques. Malgrat tot, els interessos privats d’empreses i les administracions segueixen sense acceptar l’evidència amb arguments poc rigorosos:
L’aeroport ni ha existit sempre, ni durarà pels segles dels segles. En els anys 30 les autoritats van decidir la seva construcció. 80 anys després, el context ha canviat, han aparegut nous municipis (Badia) i els confrontants han patit un enorme creixement. Avui legalment seria impossible la seva construcció pel seu potencial perill per a les persones. I com que el context ha canviat, considerem que la seva continuïtat i la destinació que s’ha de donar a les 70HA s’ha de valorar amb rigor, atenent les circumstàncies actuals.
Els accidents són mínim comparats amb els que es produeixen en les autopistes. És cert, però per les autopistes circulen milions de vehicles diàriament. A més, cal recordar que es porten comptabilitzats 82 accidents-incidents des de 1997 (que no són pocs) amb un total de 44 morts i 6 ferits greus. No tots produïts al Vallès, però van ser avionetes amb punt de referència a Sabadell, és a dir que si bé alguns van patir l’accident-incident en altres llocs, bé podria haver succeït en municipis de la nostra comarca.
És una infraestructura que genera llocs de treball i beneficia a l’economia local. S’estimen en una mica més de 300 els llocs de treball que actualment tenen els serveis de l’aeroport. No obstant això, qualsevol dels equipaments deficitaris de la comarca que es construís en aquests terrenys (hospital, residències públiques, etc.) crearia molts més llocs de treball (el Taulí té uns 3.500 treballadors). D’altra banda, no hi ha dades públiques sobre els beneficis econòmics directes que l’aeroport aporta, però sobre aquest tema dues precisions: a) la seguretat de les persones està per sobre dels interessos econòmics ib) si bona part de les més de 70HA de superfície es destinessin a construir un gran complex d’equipaments socials que la comarca necessita, superaria amb escreix els beneficis econòmics de l’aeroport i fomentaria una activitat econòmica considerablement major per a tota la sub-comarca.
La Coordinadora d’el Moviment Veïnal de Vallès proposa la creació d’un marc comarcal per deliberar sobre si l’ús donat als terrenys públics de l’aeroport és l’adequat des de la perspectiva social i econòmica i, mentrestant, plantegem que les autoritats que corresponguin exigeixin el compliment dels protocols de seguretat i medi ambiental que, contínuament són vulnerats, per a això instem a una reunió a tots els / les alcaldes / es dels municipis més afectats per fer front comú amb vista a salvaguardar la seguretat i benestar dels seus conciutadans / es.

Sabadell, 17 de maig de l’2021
Coordinadora d’el Moviment Veïnal de l’Vallès

 

Si continues navegant per aquest lloc web, estaràs consentint l'us de cookies. Siusplau revisa la nostra politica de Cookies i prem "Accepto" si estàs d'acord - >> Més informació

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close