L’ESPECTACLE DE CIRQUE DE SOLEIL SUPERA MÉS DE 16.000 ENTRADES VENUDES ANTICIPADAMENT
Tarragona, 16 de desembre de 2025.- CaixaBank Tarraco Arena ha acollit avui una jornada exclusiva adreçada als mitjans de comunicació amb visita guiada pels assajos i el backstage d’«OVO», l’espectacle de Cirque du Soleil que estrena la seva nova gira europea a Tarragona, del 18 al 21 de desembre. Janie Mallet, responsable de comunicació d’OVO, ha destacat durant la visita a les instal·lacions de CaixaBank Tarraco Arena que l’arribada de l’espectacle a Tarragona és “especialment significativa perquè és la primera vegada que la companyia actua a la ciutat i, a més, el punt de partida de la nova gira europea”. Mallet ha subratllat la dimensió internacional i logística del muntatge “ben bé es tracta d’un poble itinerant que viatja amb prop de 100 persones de 25 nacionalitats i 21 tràilers, capaç de traslladar l’escenari, l’equipament i tots els serveis necessaris per aixecar el show a cada destinació. A cada ciutat, a més, contractem prop de 100 tècnics locals per ajudar-nos a muntar i desmuntar l’escenari i fer possible que tot estigui llest en poques hores.”
Durant aquest particular behind the scenes, els mitjans de comunicació han pogut accedir durant una hora a zones habitualment restringides al públic, presenciant entrenaments i assajos, i recorrent espais de vestuari i atrezzo amb una selecció de peces i elements escènics creats específicament per a la producció. Ha estat una mirada privilegiada al funcionament intern d’un engranatge internacional que reuneix 53 artistes i que, en les pròximes funcions, desplegarà disciplines aèries i de terra d’alta precisió, salts en trampolí, torres humanes i una coordinació coral que fa de cada escena una celebració de la comunitat i del detall.
En les seves declaracions, Mallet també ha posat el focus en la feina artesanal i tècnica que hi ha al darrere de la producció “el vestuari, dissenyat i confeccionat a mà i a mida a la seu de Mont-real, a la seu de Cirque du Soleil, i es manté en perfectes condicions durant la gira gràcies a un equip específic de sastreria i manteniment, garantint que cada vestit sigui alhora estètic i funcional per a l’exigència acrobàtica de l’espectacle”. Mallet va comentar com a curiositat que hi ha un total de 800 peces de roba i que en cada show es precisen 60 cicles de rentat de bugaderia.
«OVO» existeix des de fa 16 anys, el seu any de creació va ser el 2009. Des d’aleshores s’han fet diverses versions de l’espectacle i ha girat arreu del món. Mallet explica que “amb aquesta nova versió, que es va crear fa menys d’un any, és la nostra primera parada a Europa”.
En les sessions de les visites guiades que han tingut lloc durant la jornada d’avui dilluns, han participat els artistes Lola Pintos (Argentina), Ernesto Lea Place (Argentina) i Wellington Lima (Brasil).
LOLA PINTOS (Argentina)
Artist at OVO by Cirque du Soleil
Discipline : Aerial Cradle Flyer
Character : scarab (also bee)
Photos of Lola
BROLL Aerial Cradle – Vertical
BROLL Aerial Cradle – Horizontal
ERNESTO LEA PLACE (Argentina)
Artist at OVO by Cirque du Soleil
Discipline : Aerial Straps
Character : Night Butterfly
Photos of Ernesto
BROLL of Aerial Straps – Horizontal
BROLL of Aerial Straps – Vertical
WELLINGTON LIMA (Brazil)
Artist at OVO by Cirque du Soleil
Discipline : Trampo-Wall
Character : Cricket
Photos of Wellington
BROLL of Crickets – Horizontal
BROLL of Crickets – Vertical
JANIE MALLET (Canada)
Senior Publicist
Photos of Janie
elsot.cat Diari Digital de Sant Quirze del Vallès
