L’Ajuntament de Sant Quirze ha aprovat la modificació impositiva de les Ordenances Fiscals per l’exercici 2025
Les ordenances fiscals per al 2025 porten dos grans canvis. Després de la congelació durant el 2024, de cara a l’any vinent el Ple de l’Ajuntament amb els vots a favor de l’equip de govern i del grup a l’oposició de VOX es va acordar incrementar l’Impost sobre béns immobles (IBI) amb 12% de mitjana, i una modulació de la taxa d’escombraries en compliment d’una normativa europea, que insta als ajuntaments que han de cobrir el cost del servei de recollida i transport per part de la ciutadania que comportar una mitjana d’increment d’un 130% respecte a l’exercici 2024. El ple municipal va debatre ahir la proposta de l’equip de govern, que manté que això no implicarà un augment de la pressió fiscal per als ciutadans ni ‘una pèrdua de poder adquisitiu.
REBUIG GENERALITZAT DE L’OPOSICIÓ
Els partits de l’oposició, tant PSC, com Junts per Catalunya i PP han criticat aquesta modificació fiscal pel que fa a l’IBI, mentre que VOX ha donat el seu vot a favor gràcies a les negociacions endegades des d’un principi amb l’equip de govern per encabir noves reduccions per les famílies nombroses.
Vols saber-ne més?
L’Ajuntament organitzarà una reunió informativa el dia 20 de novembre a les 20:15 hores a la sala Josep Brossa de la Patronal. Aquesta reunió és una bona oportunitat per entendre millor els canvis i resoldre tots els dubtes que puguis tenir.
La teva opinió és important!
elsot.cat Diari Digital de Sant Quirze del Vallès
