Avisos importants

S’aproven les ordenances fiscals per al 2021

L’Ajuntament de Sant Quirze del Vallès aprova les ordenances fiscals de 2021 amb la congelació de la majoria de taxes i impostos
El Govern defensa un petit increment de l’IBI per garantir un pressupost de mesures socials per fer front a la crisi

L’Ajuntament de Sant Quirze del Vallès ha aprovat inicialment les ordenances fiscals de 2021, una proposta que congela la gran majoria d’impostos i taxes, alhora que inclou beneficis fiscals a aquells col·lectius més desfavorits amb motiu de la crisi sanitària, social i econòmica que viu el país a causa de la pandèmia.
De fet, des del passat mes de març, l’Ajuntament ha destinat prop de 1,2 milions d’euros en accions per pal·liar els efectes que les mesures restrictives derivades de la COVID19 han provocat en sectors com la restauració o el petit comerç, així com per donar suport als veïns i veïnes més desfavorits econòmicament, iniciatives que responen a necessitats que s’han de poder cobrir i respondre en el pressupost de 2021.

Model fiscal més just
L’Impost de Béns Immobles és l’únic dels impostos que tindrà un increment l’any vinent, concretament de l’1,8% per a la gran majoria de veïns i veïnes, però d’un 10% per les propietats amb més valor. L’Ajuntament vol garantir així una estabilitat financera i un model fiscal més just i equitatiu que permeti fer front a la pandèmia i a totes les necessitats que vagin sorgint en aquest marc.
Es tracta d’impulsar mesures que redistribueixin la riquesa, com ara la progressivitat fiscal, ha apuntat l’alcaldessa, Elisabeth Oliveras, en la seva intervenció al Ple. Amb l’increment de
l’Impost de Béns Immobles hem volgut reduir al mínim l’impacte de la pressió fiscal als santquirzencs i santquirzenques, essent conscients de la situació que estan patint moltes famílies i petits empresaris, amb situacions d’ERTO o d’atur. L’Alcaldessa ha volgut agrair i donar un alt valor a l’esforç que faran les famílies ja que permetrà garantir ajuts a qui més ho necessita.

Responsabilitat pública
Per la seva banda, el Tinent d’Alcaldia d’Hisenda Pública i Economia Local, Àlex Brossa, ha insistit en la necessitat de ser responsables amb la situació actual i en la importància d’estabilitzar els ingressos de l’Ajuntament per donar resposta a la realitat que ens envolta.
En aquest sentit, el regidor ha manifestat que cal fer ús dels instruments necessaris perquè les previsions permetin que l’Ajuntament pugui mantenir el nivell actual dels serveis públics, impulsar l’economia local i, sobretot, garantir el benestar de les persones.
De fet, qui suportarà el major pes de l’increment de l’IBI seran els industrials i les grans superfícies comercials, que tenen un valor cadastral més alt i que hauran de contribuir en conseqüència, mentre que, de mitjana, l’augment del rebut per llar serà d’1 o 2 € al mes com a molt.
Congelació d’impostos i taxes
La resta d’impostos i taxes es congelen. Tant l’Impost de Vehicles de Tracció Mecànica com la Taxa d’escombraries no s’apugen, si bé estan relacionats amb serveis que tenen un alt cost per les arques municipals. De fet, la gestió dels residus és una de les principals despeses fixes i importants del pressupost municipal, un servei que al 2019 va suposar prop de 600.000 € i que la recaptació a través de la taxa només cobreix en un 46 %. De la mateixa manera, el govern ha volgut posar de manifest l’alt cost que ha comportat fer front a la COVID19 al municipi, amb despeses totalment imprevistes quan es va plantejar el pressupost de 2020, però que ara s’han de garantir i incorporar necessàriament al 2021.
D’entre aquestes, destaca la que s’ha hagut de fer per netejar i desinfectar els carrers, els parcs infantils, els edificis municipals o les escoles, o l’adquisició d’EPIS, on s’han destinat fins a 800.000 €.
Garantir el benestar social
Altres despeses importants que s’hauran de continuar garantint al 2021 són les relacionades amb garantir el benestar social de la població. En concret, des de l’inici de la pandèmia l’Ajuntament ha promogut ajuts en matèria d’ habitatge, comerç, alimentaris o educatius per un valor de 500.000 €, iniciatives que es volen continuar impulsant l’any vinent i per les quals és necessari tenir un model fiscal just i equitatiu.
Ajuts i bonificacions
Petit comerç, empreses petites i mitjanes, autònoms, paradistes de mercat o la restauració són els que ho han passat i ho estan passant més malament i per això el Govern Municipal ha establert bonificacions en les taxes i impostos dels sectors més desfavorits econòmicament que es resumeixen en les següents accions:
 Les empreses que registrin rendiments negatius podran optar a una bonificació en l’Impost sobre Activitats Econòmiques
 Els establiments de restauració obtindran una reducció del 25 % per les terrasses
 Els paradistes del mercat de Can Torras també gaudiran d’un 25%
 Els establiments de restauració veuran reduïda la taxa de residus un 15%. Aquesta línia vol complementar la resta d’accions implementades de suport al comerç i petits empresaris del poble, entre les quals destaquen els vals de comerç, la campanya TastaSQVacasa o els ajuts directes que es podran demanar a partir del 3 de novembre.
Reaccionar a la realitat
Ajornar despeses i projectes no imprescindibles i posar per davant de tot les persones i els serveis és el plantejament amb el que el Govern Municipal defensa la seva proposta de fiscalitat per l’any vinent. “Consolidem pressupost i no retallem cap servei per fer front a la gran despesa amb motiu de la crisi actual i, això, ho fem amb un increment molt petit, que ens hauria agradat que no fos necessari, però que afrontem amb responsabilitat” ha resumit Brossa.
Les ordenances fiscals, que s’han aprovat inicialment avui en un ple telemàtic, amb els vots a favor de Junts per Sant Quirze, Sant Quirze en Comú i el vot contrari de Junts per Catalunya, Ciutadans i PSC, estaran en exposició pública durant un termini de 30 dies.

El Ple ordinari aprova despeses extraordinàries per pal·liar els efectes de la pandèmia
L’Ajuntament, ens fundador de l’Associació de Municipis i Entitats per a l’Energia Pública
L’Ajuntament destinarà més de 142.000 euros en despeses generals per pal·liar els efectes de la pandèmia. Així ho ha aprovat el ple ordinari d’avui, en el primer punt de l’ordre del dia, aprovat per tots els grups municipals.
El ple ordinari celebrat en primera sessió també avui, ha aprovat un crèdit extraordinari i suplements de crèdit per afrontar despeses generals relacionades amb la Covid-19. Segons que ha manifestat l’alcaldessa, Elisabeth Oliveras, l’Ajuntament ha hagut d’assumir despeses per pal·liar els efectes de la pandèmia que seran necessàries fins a finals de l’exercici. És el cas de l’adquisició de materials de prevenció i serveis extraordinaris de desinfecció, elements de mobiliari per evitar contagis, increment de les ajudes alimentàries per a famílies en situació vulnerable, adquisició d’equips informàtics per adaptar-se al nou entorn telemàtic, etc. En total,  més de 142.000 euros finançats mitjançant romanent de tresoreria que es destinaran a aquests objectius.
El punt també ha aprovat crèdits i suplements de crèdit que inclouen el cànon de l’abocador, que s’ha vist incrementat, i també per a la recollida integral d’escombraries i la neteja viària, fruit de l’augment de les tasques de neteja i desinfecció.
Sant Quirze per l’Energia Pública
El ple de l’Ajuntament ha aprovat la participació en els acords fundacionals de l’Associació de Municipis i Entitats per a l’Energia Pública. La participació a l’associació permetrà al municipi tenir veu davant les altres administracions i organitzacions per incidir en la millora del servei de distribució d’energia i assolir una comercialització justa i equitativa. Els ajuntaments no poden continuar actuant només com a consumidors d’energia, sinó que tal i com ha manifestat l’alcaldessa, Elisabeth Oliveras, “han de treballar per liderar la transició a la ciutat reforçant el seu
paper de productors d’energies renovables, tenir capacitat d’intervenció en el mercat i participar en la distribució i comercialització d’energia verda pels seus consums i
els de tercers”.
L’Associació de Municipis i Entitats per l’Energia Pública (AMEP), té com a objectiu impulsar la titularitat, la propietat i la gestió públiques de les xarxes de distribució d’energia elèctrica; desenvolupar accions per promoure una transició energètica cap a un model energètic que sigui just, democràtic i sostenible, així com també assessorar els municipis que tinguin aquests mateixos interessos. L’associació, que vol ser constituïda al llarg de l’any 2020, esdevé un instrument molt útil per treballar i assolir aquests objectius.
Actualment integren l’Associació un total de 83 municipis i entitats que representen 2.973.422 ciutadans i ciutadanes d’arreu del país.

www.santquirzevalles.cat

 

Si continues navegant per aquest lloc web, estaràs consentint l'us de cookies. Siusplau revisa la nostra politica de Cookies i prem "Accepto" si estàs d'acord - >> Més informació

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close