Avisos importants

La VIII Taula Territorial marca línies d’accions a realitzar al territori per enfortir el Mercat Social del Vallès Occidental

Amb 4 anys al Vallès Occidental, l’Ateneu Cooperatiu del Vallès Occidental té la capacitat d’intervenir al territori i fer-ho amb coneixement i certesa que les accions tenen una incidència real.

Després del Balanç Social presentat el passat 13 de febrer, i dins dels eixos de treball que l’ACVOCc ha apostat per treballar aquesta edició, ahir L’Ateneu Cooperatiu del Vallès Occidental  va organitzar la VIII Taula Territorial, al voltant del Mercat Social, per aterrar la realitat del territori i entomar accions concretes a través de la cocreació de la diversitat de la representativitat de les persones que formen part circuit econòmic i social.

A l’acte van assistir persones tècniques d’institucions públiques del Vallès, productores i consumidores, tant de béns com de serveis i, persones que treballen en projectes en el marc de l’ESS.

Amb la idea de treballar conjuntament per enfortir i engrandir el mercat social a la comarca, el Rubén Suriñach Padilla, membre de la XES Catalunya, va emmarcar la jornada a través de l’informe del Mercat social 2019 (cinquè informe realitzat per la XES per avaluar el Mercat Social i les línies estratègiques).

El Mercat Social vol ser un sistema vertebrat internament per relacions d’intercanvi, cooperació i solidaritat entre productores i consumidores de l’economia social i solidària, que es regula de manera democràtica. L’objectiu del Mercat Social és conviure amb altres béns que són socialment estratègics i que no s’han de mercantilitzar, com són els béns domèstics, el béns públics i els béns del comú.

En aquest sentit, des de la XES es treballa sota tres idees claus dins el marc conceptual: El mercat de béns i serveis, el mercat de treball i financer i la pròpia governança dels projectes. I des d’aquí es treballa per donar eines i sistematitzar i avaluar la realitat dels territoris per treballar sobre les pròpies necessitats d’aquests.

La realitat mostra que alhora que hi ha molta feina feta, resta molta pendent, i una necessitat d’ampliar la mirada cap a altres fórmules socialment responsables que existeixen al territori per intercooperar i enfortir el Mercat Social.

Sota aquest informe i marc conceptual, les persones assistents van treballar sobre els eixos de producció i treball, comercialització i consum, accés al finançament i moneda social i consum de les administracions.

Analitzant a través d’un DAFO cadascun d’aquests eixos es van detectar les oportunitats d’accions reals que es poden dur a terme per enfortir aquest mercat social de la nostra comarca, com la potencialització de la Marca VallESS, crear espais de trobada i treball conjunt, aliances amb les distribuïdores locals i facilitar plans estratègics als municipis, entre d’altres.

El treball realitzat es traduirà en un pla d’accions i línies estratègiques a treballar que marcaran les properes activitats i treballs de l’ACVOCc

Si continues navegant per aquest lloc web, estaràs consentint l'us de cookies. Siusplau revisa la nostra politica de Cookies i prem "Accepto" si estàs d'acord - >> Més informació

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close