Avisos importants

Juli Fernàndez defensa al Parlament la línia orbital ferroviària Terrassa-SabadellGranollers per atendre les necessitats diàries dels treballadors i les empreses del Vallès

 «Una via d’alta capacitat com el Quart Cinturó no resoldrà els problemes del dia a dia de la mobilitat de la gent, i per això no el volem»
 L’alcalde de Sabadell 2015-2017 i diputat d’ERC intervé en la Comissió de Territori del Parlament, on compareix la Campanya contra el Quart Cinturó

22/09/2021 — El diputat d’Esquerra Republicana pel Vallès Occidental i alcalde de Sabadell 2015-2017, Juli Fernàndez, ha defensat la línia orbital ferroviària del Vallès (Terrassa-Sabadell-Granollers) i la millora de les infraestructures viàries i ferroviàries existents per «atendre les necessitats de connexió diària» dels treballadors i les empreses vallesans, bàsicament intracomarcals i intercomarcals. Fernàndez ha intervingut en la Comissió de Polítiques Digitals i Territori del Parlament, en la qual ha
comparegut una representació de la Campanya contra el Quart Cinturó (CCQC) coincidint amb el Dia sense Cotxes. El diputat ha remarcat que la B-40 (el Quart Cinturó) es va planificar el 1966, en un context «que res té a veure amb el que tenim a dia d’avui», marcat per l’emergència climàtica.
«El clau per la cabota»
Juli Fernàndez ha afirmat: «El que cal és abordar les necessitats que viu la nostra gent en tots els terrenys, també en el de les infraestructures. Les qüestions de mobilitat al nostre territori, al Vallès, en gran mesura, són moviments intercomarcals i intracomarcals. Hi ha un gran consens al voltant de la necessitat de la necessitat de la connexió en transport públic ferroviari perquè respon a les necessitats de la gent treballadora del Vallès. A dia d’avui és una militància titànica voler-ho fer».
I ha afegit: «La construcció d’una via d’alta capacitat com el Quart Cinturó no resoldrà els problemes del dia a dia de la mobilitat de la gent, i hi ha gent que intenta fer passar el clau per la cabota i intentar que aquesta via respongui a necessitats de connexió diàries, i això no ho farà. La millora de les infraestructures viàries i ferroviàries existents segur que sí que ens pot ajudar que la nostra vida sigui millor, segur que sí que respon ales necessitats del teixit productiu: una traça que passa allunyada dels polígons industrials, del nucli exportador del nostre país, ¿creieu que fa que les nostres empreses
siguin més competitives? Segur que no», ha reblat.

Fernàndez ha reivindicat que la titularitat de la infraestructura sigui de la Generalitat atès que «ha de respondre a moviments que no són de llarga distància», i ha defensat la connexió directa de Castellar del Vallès amb la C-58 a través del perllongament de l’actual B-124 fins a la Ronda Oest de Sabadell. A més, ha agraït la «feina incansable» de la CCQC per «protegir la identitat» del Vallès, i ha celebrat poder tenir un debat sobre «la mobilitat del futur, que de ben segur», ha dit, «la farem pensant en els pròxims 50 anys ino en els 50 anys previs», coincidint amb el Dia sense Cotxes.

Si continues navegant per aquest lloc web, estaràs consentint l'us de cookies. Siusplau revisa la nostra politica de Cookies i prem "Accepto" si estàs d'acord - >> Més informació

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close