Avisos importants

DAVANT EL CANVI DE LA T-10 PER LA T-CASUAL

Una vegada més, les administracions que han de ser les encarregades de vetllar per l’interès general i dotar d’instruments perquè la ciutadania deliberi sobre allò que l’afecta directament, han tornat a decidir sense tenir-la en compte i això independentment que a priori (falten de dades per a valorar el seu impacte positiu) pugui veure’s amb bons ulls la T-Usual de viatges il·limitats en un mes per a fidelitzar als usuaris/as del transport públic i per l’estalvi que suposa per als qui utilitzin aquest títol. Per tant, benvingut sigui un model (la T-usual) reclamat des de fa temps per entitats socials i que sol utilitzar-se en diferents països europeus.

Però des del Vallés, com a municipis de la segona corona que no formem part de l’Àrea de Transport Metropolità però que sofrim les conseqüències de les seves decisions, no opinem el mateix respecte a la substitució de la T10 per la T-Casual.

No creiem que la distinció que es fa com a “usuals” (T-Usual) o “casuals” (T-casual), pugui tenir sentit simplement, pel nombre de viatges realitzats en transport públic, perquè existeixen altres consideracions de pes que no són tingudes en compte en gravar les butxaques, dels qui realitzin menys de 30 viatges mensuals.

Sabem que una part significativa dels qui utilitzen la T10 són persones que, tenint com a opció per a viatjar el transport públic, realitzen menys de 10 viatges setmanals (menys de 30 mensuals) que és el mínim a partir del qual el nou títol (T-Usual) seria rendible per a els/as usuaris/es, en passar de la categoria de “casuals” a la de “usuals”

Tampoc es contempla que normalment la T10 es comparteix i que ara, la T-Casual, en ser unipersonal, obliga cada persona a comprar títols individuals i com compartir títol és habitual a nivell familiar, el perjudici és per a les famílies i més encara quan la T-casual s’incrementa el preu en un 11,27%, molt per sobre de l’increment de l’IPC.

A més recordem que l’increment del bitllet senzill serà d’un 8,3%, perjudicant de nou les classes populars ,sense ni tan sols atendre la reivindicació que, aquest títol sigui integrat per a ser utilitzat en els mateixos termes que la resta de títols i així avançar amb fets cap a la fidelització del transport públic.

Finalment, instar als ajuntaments de la Comarca que analitzin les conseqüències i si escau interposi conjuntament al·legacions contra la substitució de la T10 per la T-Casual per considerar que potencialment pogués perjudicar sectors importants del veïnat.

Coordinadora Moviment Veïnal del Vallès

Vallès Occidental

desembre-2019

Si continues navegant per aquest lloc web, estaràs consentint l'us de cookies. Siusplau revisa la nostra politica de Cookies i prem "Accepto" si estàs d'acord - >> Més informació

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close