Comunicat d’Esquerra Sentmenat

En data 12 d’octubre d’enguany, al vespre en una reunió de militants d’ERC Sentmenat es va acordar, en una votació molt ajustada, sortir del govern municipal. Aquest fet va ser comunicat per registre d’entrada a l’ajuntament i a la direcció comarcal d’ERC, a primera hora del dia 13.

S’ha constatat que aquella trobada de militants no estava convocada en temps i forma, i per tant es va obrir un període de reflexió sobre el que calia fer, amb la participació de la direcció comarcal. Vam creure que el més oportú era no fer cap comunicació externa fins a resoldre la situació interna, però en aquests moments havent estabilitzat la situació i el fet que regidor d’Esquerra Republicana de Catalunya a l’ajuntament hagi presentat un escrit renunciant a formar part del grup municipal d’ERC, la Secció Local volem comunicar:

1r. Creiem, fermament, que la raó de ser de qualsevol projecte polític municipal és resultar útils i constructius per les persones. La secció local de Sentmenat, en sintonia total amb Esquerra Republicana de Catalunya té un objectiu clar, estar al costat de la gent i treballar per la millora de la qualitat de vida dels sentmenatencs i sentmenatenques.

2n. Mentre obríem un nou període de reflexió, des de la calma i la serenitat, per a decidir quin havia de ser el nostre paper polític a l’ajuntament ens hem trobat que el senyor Jordi Mercadé, portaveu d’ERC a l’ajuntament, en data 27 d’octubre ha decidit abandonar el grup per a passar a ser regidor no adscrit. Aquest fet ha estat una decisió unilateral del senyor Mercadé traint la confiança de la militància, simpatitzants i electorat d’ERC, per la qual cosa li demanen al senyor Mercadé que dimiteixi com a regidor i retorni l’acta per tal que una altra persona, en nom d’ERC, pugui ocupar aquell lloc i representar les sigles republicanes.

3r. Aquest exercici de transfuguisme polític, no pot trobar recolzament per cap altra organització política, i en els propers dies exercirem els nostres drets com a organització política per a que el senyor Mercadé no pugui beneficiar-se d’aquesta conducta èticament reprovable, i ens desmarquem de qualsevol decisió política que des d’ara prengui el regidor no adscrit.

4t. Tot i les dificultats, som un equip que, avui, ja treballa en la reorganització d’una representació forta, útil i constructiva d’ERC a Sentmenat. Som una secció local que aposta per créixer, millorar i oferir a Sentmenat, en un futur molt proper, la millor de les alternatives, i ens posem a treballar des de ja per a poder presentar una candidatura municipal el maig del 2023.

Us convidem a formar part aquesta nova etapa, amb persones i idees en la línia d’aquesta ERC, que avui és la millor de les opcions arreu del país i farem que ho sigui, per Sentmenat.

SL ERC Sentmenat