El divendres 18 de desembre a les 18 h, amb motiu del Dia Mundial del Migrant, es farà un cinefòrum online amb l’objectiu de reflexionar sobre el fet migratori i les seves conseqüències a través del projecte Fronteres.
Mitjançant la reproducció del documental Caure del Niu, dirigit per Susanna Barranco, amb el suport de la DGAIA, la Fundació Pere Claver i Mousiké, que es va estrenar a la Filmoteca de Catalunya al desembre del 2015, es donarà veu a les experiències de diferents joves al voltant de la migració, les dificultats d’emprendre una nova vida i deixar la família enrere, així com les actituds i els drets que reben i que tenen per part del país d’acollida. A partir de la visualització del documental es plantejaran dinàmiques i situacions per fer reflexionar el públic al voltant del fet migratori i les problemàtiques psicològiques i personals que comporta aquest viatge.
El documental és un viatge de l’origen al present que narra l’experiència del viatge, la primera experiència sense la família i la realitat de cadascuna d’elles al seu país d’origen. Un retrat de la joventut, de les seves preocupacions, els seus anhels i les seves esperances.
Per participar a l’activitat només cal respondre aquest mateix correu i uns dies abans de la projecció us farem arribar l’enllaç per a poder participar de l’activitat.