Avisos importants

Fruites i verdures d’estiu

Amb l’arribada de l’estiu és realment quan els horts desprenen la seva màxima esplendor. El sol fa que les solanàcies donin fruits i que els productes de fulla verda creixin amb molta més energia. Al final del mes de juny i, sobretot, durant tot el juliol i l’agost el camp ens dóna els tan esperats tomàquets, els cogombres, les mongetes tendres, les albergínies i enciams de tot tipus, a banda d’altres espècies que ja donen fruit des de la primavera. La fruita també es troba en un bon moment i arriba de tots els colors amb els préssecs, les nectarines, les peres d’estiu, els melons i les síndries. Tingueu present que, de cada espècie, acostumen a haver-hi diferents varietats, algunes de més primerenques i altres de més tardanes.

Les fruites són uns aliments d’origen vegetal primordials per a la bona alimentació i nutrició de les persones. Tenen un alt contingut en aigua, per la qual cosa hidraten l’organisme. A diferència de les verdures, les fruites contenen hidrats de carboni perquè tenen sucres, com la fructosa, que li confereixen el gust dolç. Com més madura és la fruita, més contingut en sucres tindrà. Ens proporcionen fibra i minerals (com el potassi, que és molt beneficiós per a persones que tenen hipertensió arterial). Com que algunes vitamines es destrueixen amb l’escalfor, les fruites són una font important de vitamines, ja que acostumem a menjar-nos la fruita crua.

Les verdures són uns aliments d’origen vegetal primordials per a la bona alimentació i nutrició de les persones. Tenen un alt contingut en aigua, per la qual cosa hidraten l’organisme i tenen efectes diürètics. Tenen un contingut molt baix en glúcids i proteïnes i no contenen greixos. Per això tenen un valor calòric baix. Són una font d’obtenció de fibra que ens aporta nombrosos beneficis per a la nostra salut: regula el trànsit intestinal; dóna sensació de plenitud i evita que es mengi en excés; capta certes substàncies, com el colesterol, i evita que siguin absorbides; alenteix l’absorció dels sucres i dels greixos i per això és imprescindible en la dieta de les persones diabètiques o amb dislipèmies. A més, redueix significativament la possibilitat de patir un càncer de colon. Són una de les principals fonts d’obtenció de carotenoides (que l’organisme transformarà en vitamina A); de vitamina C (que perd les seves propietats amb l’escalfor, per això cal menjar verdura crua en amanides) i de folats (o àcid fòlic), que és una de les vitamines del grup B que està present a les verdures de fulla verda i intervé en la formació de components de la sang i en el sistema immunitari. Pel que fa als minerals, gairebé no contenen sodi (mineral primordial de la sal) i, en canvi, són molt riques en potassi (que ajuda a eliminar el sodi). A les persones hipertenses els convé consumir molta verdura. Contenen ferro, que ens costa d’aprofitar. Per ajudar a absorbir-lo convé menjar una fruita àcida per postres.

CREMA DE MELO AMB ENCENALLS DE PERNIL IBERIC:

 

Ingredients per a 4 persones: 1 Meló d’uns 2 Kg., 100 ml de crema de llet, oli d’oliva verge extra, sal, 50 grs. d’encenalls de pernil ibèric.

Elaboració: treiem les puntes del meló i el tallem en 8 trossos. Retirem les llavors de cada tros, traiem la pell i tallem cada tall de meló a trossos més petits.
Triturem els trossos de meló amb la batedora elèctrica.
Hi incorporem la crema de llet, un xic d’oli i sal. Ho batem tot plegat amb la batedora elèctrica, a velocitat mitja si la podem regular, fins obtenir una crema homogènia.
Passem la crema de meló pel colador xinès.
Reservem la crema de meló a la nevera unes hores perquè estigui ben freda en el moment de servir-la.
Just abans de servir la crema de meló, saltem breument els encenalls de pernil ibèric a la paella. Els reservem sobre paper absorbent.
Servim la crema de meló ben freda acompanyada dels encenalls de pernil ibèric.        Recepte de dificultat fácil. Amb 20 minuts la tenim feta.

GASPATXO:

Ingredients: 5 tomàquets madurs, 1 pebrot verd italià, 1 cogombre, mig pebrot vermell, 1 gra d’all, 1 llesca de pa de pagès sense la crosta, 3 cullerades soperes d’oli d’oliva, 1 cullerada sopera de vinagre de xerès i sal.

Elaboració: Renteu bé tots els ingredients. Peleu el cogombre i retireu el cor del gra d’all. Poseu en el got de la batedora tots els ingredients i tritureu-los. Si no us agrada trobar-vos cap llavor ni restes de pells, podeu passar-ho pel colador xinès. Rectifiqueu-ho de sal i vinagre si ho creieu oportú. Si us agrada amb una textura més lleugera, podeu afegir-hi una mica d’aigua. Podeu acompanyar-lo amb una picada de pebrot, cogombre, ceba, picatostes… o també amb meló, que li dóna un toc diferent.

Si continues navegant per aquest lloc web, estaràs consentint l'us de cookies. Siusplau revisa la nostra politica de Cookies i prem "Accepto" si estàs d'acord - >> Més informació

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close